zondag 23 september 2012

15 kamelen

Vandaag hadden we de familie Bolhuis op visite. Erg gezellig. De kinderen hebben we bijna niet gezien. Die vermaakten zich op allerlei manieren met elkaar. En met de laptops, denk ik.
Wij konden in elk geval in alle rust bijpraten. En er is genoeg om over te babbelen. Kerk, politiek, kinderen, school...




We hadden niet echt iets afgesproken. Maar de meiden B. hadden er vast op gerekend. En omdat we toch verder niks op de planning hadden kon het prima. Dus voelden ze zich wel genoodzaakt om iets lekkers mee te nemen... was dat even een gelukje! Anders hadden we een koekje bij de koffie gehad.
Na de koffie kwam Jopie ook nog langs. Jopie is een oudere man die ook bij ons naar de kerk gaat. Soms nemen wij hem ook wel mee. Jopie gaat binnenkort verhuizen en nu kwam hij een kam bananen brengen, de laatste van de boom in zijn tuin.....  Hij bleef ook gezellig hangen. Zodat we uiteindelijk met z'n twaalven aan de soep gingen!
De kinderen hebben gelijk met elkaar afgesproken dat wij zaterdag na de toetsweek bij hun komen barbecueën. Zwemkleren meenemen...

Ik ga woensdagochtend naar de Marnixschool. Daar doet Norin de bieb, al 9 jaar! Zij heeft alles goed voor elkaar en ik krijg alle bestanden die wij nodig hebben voor de Dividivi. Verder zal ik eens goed kijken hoe zij het ingedeeld hebben en wat voor ons handig is. Ook vertelde Norin mij hoe zij aan zoveel boeken is gekomen. Overal aangeven dat je op zoek bent naar boeken, marktplaats doorzoeken, advertentie in de kranten en meteen erop af als je gebeld wordt. Daarbij in Nederland zoveel mogelijk mensen inschakelen. Dus bij dezen! Ook een handige tip was: bij de bieb in de stad vragen of je boeken voor school mag lenen. Ik weet dat ze dat in Zeewolde ook doen voor de kleuters. Maar ik had niet verwacht dat dat hier ook kan. Zal ik van de week gelijk eens achter aan gaan.
Thijs was gesloopt, vanmiddag. Gisteravond laat naar bed, vanmorgen vroeg wakker, intensief bezoek (haha). Hij zei: mijn hersens zijn zo moe... Dus ik ben vanmiddag met hem thuis gebleven en hij lag om kwart over 6 in bed. Helemaal blij dat hij mocht liggen.
Ik denk dat wij ook maar op tijd naar bed gaan. Misschien dat we nog een regenbuitje over ons heen krijgen, nou ja, over ons dak. Het is gelukkig waterdicht! Het waait behoorlijk. Hier hebben we al een poos geen regen van betekenis gehad. Daarom eten de leguanen ook zoveel van de lekkere, frisse, groene blaadjes.

En die 15 kamelen? Ard vertelde vanmiddag dat hij er uit was met Ben Bolhuis... de bruidsschat is vastgesteld... dat regelen de mannen hier gelukkig!

1 opmerking:

Stijnie zei

Gelukkig kan er nog heel wat jaartjes gespaard worden voor de 15 kamelen....
En ondertussen genieten maar van de jonge liefde.
We hopen dat Thijs zijn hersenen weer uitgerust zijn, en ze morgen weer aan het werk kunnen.
Succes allemaal!