woensdag 12 september 2012

verkiezingen

Vandaag heb ik via radio en NOS.nl een beetje bijgehouden hoe het in Nederland verliep. Dat is inmiddels wel duidelijk: VVD en PvdA hebben gewonnen. Als je 2 zwagers in de Christen Unie hebt dan is dat niet echt heel erg om te juichen... gelukkig heeft de CU haar 5 zetels behouden. Voor de rest zullen we het wel zien. Al is het ook voor hier wel belangrijk wie er op Koninkrijkszaken komt. Ik denk dat Nederland voorlopig nog niet van Curaçao af is. Als Geert Wilders had gewonnen.... dan hadden we het hier wel kunnen schudden. En dat zou niet goed geweest zijn voor Curaçao. Want Wiels heeft dan wel een grote mond, maar een land besturen kan hij niet. Dat lijkt me wel duidelijk. Dus is het maar goed dat Nederland de vinger aan de pols houdt. Blijven doen, zou ik zeggen.
Nu op naar onze verkiezingen! De eerste Statenvergadering is aangevraagd. Zal morgen of overmorgen wel belegd worden. Spannend.

Vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn moeder weer geopereerd ging worden. Vorige week was de pees in haar vinger gehecht, die gescheurd was bij een val. Maar ze kreeg steeds meer pijn, een paar dagen na de operatie. Eerst was er niets te zien, maar vandaag was het dik. Behoorlijk ontstoken. Ze was er dus ook al een paar dagen goed ziek van. Nu is het opengemaakt en schoongespoeld. En dat zullen ze de komende dagen blijven doen. Niet fijn! Een ongeluk zit in een klein hoekje... Sterkte mam, en beterschap!

Theo moest voor wiskunde een grafische rekenmachine hebben. Dat had hij ook wel verteld, maar ik wist niet hoeveel haast er bij was tot ik gister een mailtje kreeg van de mentor. Oeps, snel er achteraan. Op school waren ze niet meer. Dus naar Mensinghs: helaas, die hebben we niet. Naar Wimco: nee, die hebben we niet. Naar Boolchands: die hebben we hier niet, in Punda wel maar nu even niet. Grr. Geduld op. Zaterdag ga ik dan nog wel een keer naar de stad. Tenminste, als Ard er dan nog niet een heeft gevonden. Die gaat morgen op zoek. Bij zulke dingen is ons eiland klein. Overigens had hij wel een 8.6 op een toets!

Ellen had een 9 op een toets van verkeer. Ook hier krijgen ze verkeersles. Met lesmateriaal van het eiland. Wel zo handig, want ik heb de indruk dat de verkeersregels hier een beetje anders zijn dan in Nederland. Ik zal het boek nog eens doorsnuffelen. Verkeer van rechts heeft voorrang?? Nooit van gehoord. Rechts inhalen?? Ja, dat doet iedereen. Maar je moet wel voor het rode licht stoppen. En dat doet niet iedereen.
Morgen heeft ze een toets van stijl. Ze moest 3 bladzijden leren met: heel erg wit is? .... sneeuwwit. Heel erg bang is? .... doodsbang. Maar ze kent ze allemaal, dus dat komt wel goed.

Geen opmerkingen: