dinsdag 18 september 2012

internetbeheer

Het lijkt wel of ik verstand heb van computers, maar dat valt best tegen. Een tijdje geleden was plotsklaps mijn startpagina veranderd. Dat wil zeggen, ineens moest ik eerst 3 keer klikken voordat ik op de startpagina kwam. Zo irritant. Dus dacht ik: eens zien of ik dat kan veranderen. Google Chrome verwijderen, als laatste optie... Oeps, toen was alles weg. Internet Explorer uitproberen, hmm toch maar niet. Alsnog Chrome weer installeren, maar nu niet als standaard browser. En hopla, daar stond alles weer zoals ik het had. Daaruit blijkt wel weer dat ze veel meer van je in de gaten houden dan je denkt. Maar goed, die irritante wachtwoorden ben ik wel kwijt. Eens zien of het zo beter te doen is.

Ard is met Theo naar een lezing van Balkenende. Ik ben benieuwd naar hun verhaal straks.




Op het moment is iedereen die een beetje fatsoenlijk probeert te leven hier op Curaçao ondersteboven van de golf van geweld die gaande is. In de afgelopen nacht is een Chinees echtpaar doodgeschoten. Naar men zegt om een beetje geld. Bizar! De afgelopen dagen was het elke avond minstens 1 keer raak: roofoverval, mishandeling enz.
Vanmiddag stond een oproep op Versgeperst om vanavond om 7 uur een wake te houden tegen zinloos geweld. Witte kleren aan en een kaars mee. Maar verder was er niks meer van te vinden. Tot Ard zag dat een journalist opriep bij de gouverneur een wake te houden om duidelijkheid te krijgen wie de baas is op Curaçao. Het was helemaal niet de bedoeling om iets politieks erbij te pakken. Toen haakten de mensen dus af. Jammer, jammer. Misschien morgen nog een kans?

Theo en Thijs zijn samen naar huis gekomen, vanmiddag. Lachen hoor (doen we dus ook nog wel...). Kleine smurf met grote broer. Toch is het goedkoper voor mij om even door te rijden naar Saliña en de jongens daar op te pikken. Samen waren ze nu 9 gulden kwijt. Dat kost het niet aan benzine, want het is maar een beetje om. Omdat ik toch van de Dividivi kom kan Theo dan meerijden. Die is dinsdags om half 1 vrij en ik ben toch niet voor half 1 bij de Albert Schweitzer. Dus dit feestje gaan we niet elke week doen. Helaas, Thijs...
Arjan ging nog met een groepje naar de bieb. Ze moeten donderdag een presentatie af hebben. Dat is zo'n beetje klaar, nu.

Verder hebben de jongens na het eten nog even wat takken en cactussen naar beneden gehaald. Tja, nu is het weer donker. Nog geen foto's...

Geen opmerkingen: