zondag 2 september 2012

Zondag

We kunnen goed merken dat de vakanties zo'n beetje voorbij zijn. Het was vanmorgen leeg in de kerk. Nog bijna geen nieuwe stagiaires, bijna geen vakantiegangers. En geen nieuwe dominee. Gelukkig hebben wij wel mannen-broeders die een preek kunnen lezen. Ik was weer aan de beurt om te beamen. Mag trouwens wel eens vragen hoe lang Thom hier nog is. Niet lang meer in elk geval, hopelijk is er dan iemand anders die samen met mij het beamen voor zijn rekening wil nemen. Want het bevalt mij wel om eens in de twee weken deze klus te doen. Elke zondag is wel vaak... nu ja, zondags valt nog wel mee, ik zit toch in de kerk, maar het maken van de presentatie is een paar uur werk.
Na de kerkdienst en het koffiedrinken zijn we 'gewoon' naar huis gegaan. Kids op de laptop, Ard aan de voorbereiding voor vanmiddag en ik had een leuk boek.
Tussen de middag aten we een broodje gezond en daarna is Ard met Arjan, Ellen en Thijs naar de baai geweest. Theo wilde liever de hut in, en een beetje lezen. En ik ben in mijn hangmat gegaan.
Ard heeft vanmiddag dus een preek gelezen, interactief. We hebben wel discussie gehad, dat is mooi dat dat kan. Vooral als er minder mensen zijn.
En dan kunnen we weer aan de nieuwe werkweek beginnen.

Geen opmerkingen: