vrijdag 21 september 2012

goedgekeurd

De auto. Is goedgekeurd. Een pak van mijn hart.. Alleen hadden ze problemen met de verwerking, dus hebben we het nog niet officieel op papier. Wel een verklaring. Trouwens, de claxon moet ook  nog even gerepareerd worden. Die heeft het nog nooit gedaan sinds ik deze auto heb. Maar nu moet er eerst naar gekeken worden, liefst door iemand die er niet te veel geld voor hoeft te hebben.


Omdat Ard met de auto (van mij!) naar de keuring ging kon ik niet weg. Is niet zo heel erg voor af en toe. Want dan heb je de hele ochtend. En dat is best lang! Het idee dat je niet op tijd staat... Pas om 1 uur bracht Ard Thijs en Ellen. Hij moest zelf gelijk weer door voor een bespreking. Wij hebben lekker tosti's gegeten. Anders eten we altijd een broodje in de auto, dus het is best fijn om af en toe gewoon brood te eten aan tafel, tussen de middag. 's Morgens eten we sowieso met elkaar aan tafel... Maar dan hebben we wel altijd haast. 's Middags is dan relaxter.
Halverwege de middag zijn we naar de bieb gegaan in de stad. Thijs had zijn boekje van de schoolbieb al uit en Ellen had ook geen leuke boeken meer om te lezen. Ze hebben allebei een stapeltje boeken uitgezocht. En ik voor Theo en Arjan. Daarna door naar Yudaboyu (kinderpsychiater) voor Thijs. Juf had formulieren ingevuld. Dat zag er heel anders uit dan van de juf van groep 3. De test gaat wel door, ook omdat er nog wel vragen zijn over zijn intelligentie. Maar ADHD kunnen we nu wel vergeten, dat is het niet. Heel fijn! Misschien gaan ze wel gelijk testen op dyslectie. Zou mooi zijn als dat gelijk onderzocht kan worden. De kinderpsychiater vroeg nog waarom ik dat getest wilde hebben. Tja, voor nu verandert er niet zoveel. Veel oefenen met lezen en kijken hoe het verder gaat. Maar het gaat pas lastig worden voor Thijs als hij naar het vervolgonderwijs gaat. Natuurlijk duurt dat nog heel lang. Waarschijnlijk heeft hij dan wel baat bij meer tijd voor proefwerken e.d.
Vanavond hebben Ellen en Thijs Pippi Langkous zitten kijken. Vrijdagavond, als Theo en Arjan naar judo zijn, is voor hun filmavond. Oeroud, die Pippi-films, maar nog zo leuk. Theo heeft ze ook eindeloos vaak gekeken, vroeger. Daarna hadden we geen video-recorder meer. Maar vorig jaar, een paar maanden voordat we vertrokken hierheen, zag ik de Pippi-films op DVD. Nu zijn ze leuk voor Ellen en Thijs, al vinden ze sommige stukjes wel heel eng.
Daarna was het al niet zo vroeg meer. Ze moesten snel douchen en in bed. Nadat ik Ellen welterusten had gezegd, hoorde ik bij Thijs nog geluid: ja hoor, hij lag te lezen. Wel grappig, het boekje was dan toch leuk.
dit boekje heeft Thijs gelezen... was dus erg grappig

Maar even later hoorde ik nog steeds dat lees-geluid. Toen ik er heen ging, was hij net op de laatste bladzij van het boekje. Kijk, dan gaat het toch wel de goede kant op met lezen. Als hij de smaak maar te pakken heeft!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach, ja en dan mag je van mama wel wat later gaan slapen, toch?? Want een lezend kind is haar heel wat waard!~Boekje ziet er echt leuk uit Thijs. Heb je lekker uitgeslapen vanmorgen?
Hier wordt het kil. Verwarming staat op 19 en slaat aan, brrrrr. De kruidnootjes en spruitjes liggen al in de supermarkt,nog even en dan zijn we toe aan de boerenkool stamppot.
gr Anja