woensdag 19 september 2012

fanatiek

Aangezien de jongens 's middags niet meer op de laptop mogen had Theo vanmiddag iets anders bedacht. Hij is fanatiek verdergegaan met het snoeien van de takkenbossen achter in de tuin.
Toen Ard thuiskwam zag hij het met welgevallen aan.


Omdat de zon erop scheen is het een beetje een stralende foto geworden, maar goed. Met de zaag zijn ze verder gegaan. De elektrische zaag... Gaat sneller. Krijg je ook meer afval. Daar heeft Arjan dan weer mee geholpen.


Op de voorgrond is de bananenboom te zien. Die produceert ongeveer elke 2 weken een nieuw blad. Waarschijnlijk duurt het nog wel 2 jaar voordat er ook vruchten aanzitten. Nog even geduld...
En dan nog de mooie palm met grote bladeren die steeds meer ruimte krijgt. Ik hoop alleen dat niet alle bladeren gaan hangen als de stammen ervoor weg zijn.


Ik heb nog aan de juf van Thijs gevraagd of hij iets sneller door de sommen mag. Ze werken nu met sommen tot 20 en hij rekent met gemak uit zijn hoofd tot 100, optellen en aftrekken. Helaas, de juf vindt dat hij eerst moet gaan lezen als hij helemaal klaar is met zijn sommen. Omdat het lezen niet zo goed gaat als het rekenen. Dit wordt een kluifje om met de schoolmaatschappelijk werkster op te pakken. Want het lijkt mij persoonlijk niet zo'n goed plan om hem te laten rekenen wat hij al lang kan. En dan als beloning als je klaar bent te laten lezen als je dat toch al niet zo leuk vindt en het niet zo goed gaat... Ten eerste is het verschrikkelijk demotiverend voor het rekenen, waarom zou je je best nog doen. En voor het lezen en spellen is het ook niet bevorderend. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Het blijft hier maar steeds mooi weer. Dus warm. Ik klaag niet, hoor. Alleen merk ik wel dat er weinig werk uit mijn handen komt. Vanmorgen had ik weer 2 ramen gewassen, maar ik kukelde bijna van de trap omdat ik zo gammel werd. Blijkbaar vreet het energie. Vanavond, na het eten, heb ik nog gauw die ramen verder schoongemaakt. Toen moest ik wel opschieten, want voor je het weet is het ook donker. Maar als de zon weggaat is het gelijk een stuk aangenamer. En aangezien ik toch een avondmens ben kan ik dan ook beter werken.
Daarom ga ik nu nog maar even een wasje ophangen, dan is dat morgenochtend wel droog. Thijs zijn gymshirt zit erbij en die moet hij morgen aan. Wel handig: Ellen en Thijs hebben allebei op dinsdag en donderdag gym. Makkelijk te onthouden!


Geen opmerkingen: