maandag 3 september 2012

achtervolgd

Ben ik vanmorgen bij de Centrum, onze supermarket. Wil ik betalen. Komt er op het schermpje te staan van het pin-dingetje: Picked up stolen pas. Oftewel: deze pas is gestolen.
Mooie boel. Dus ik zei tegen de juffrouw achter de kassa: deze pas is echt wel van mij, nou ja, van mijn man. Laten we dan echt eerlijk blijven.... Ze keek me zeer wantrouwend aan. Dus ik pakte gauw mijn ING-pasje. Wat een geluk dat ik dat nog heb. Anders sta je helemaal voor joker. Ik heb haar nog gevraagd of het misschien aan de pincode lag. Maar nee, zei ze, dit is een gestolen pas.
Ik kan je verzekeren, je voelt je behoorlijk voor aap staan!
Ard heeft vandaag dus bij de bank nagevraagd hoe het zit. Op het laatste moment, de bank ging al dicht. Maar hij heeft connecties.... Blijkt dat er de laatste 3 maanden! te vaak een bedrag van 500 gulden is gepind bij dezelfde ATM. Ja, hè hè. De ATM bij Piscadera, bij de Centrum. Logisch, dat is voor ons het dichtst bij. Tja, dan denken ze bij de bank dat er iets mis is. En wordt zomaar je pas geblokkeerd. Niet alleen die van mij maar ook die van Ard. Nu moeten we een week wachten voordat we nieuwe pasjes hebben en dan duurt het weer een paar dagen voordat de pincode is ge-activeerd. En dan maar om de beurt de ATM's af om geld te pinnen...
Het is natuurlijk wel zo dat je eigenlijk blij moet zijn dat ze alert zijn op skimmers. Het schijnt ook dat de geldautomaat bij onze Centrum zwaar verdacht is. Daarom ga ik ook altijd pinnen als het druk is. Scherm ik mijn pincode af. Het is zo lachen als Thijs en Ellen mee zijn. Iedereen is verdacht op skimming. Dan gaan ze naast mij staan, achterstevoren, en kijken ze wat er om ons heen gebeurt. Als ik dan klaar ben zuchten ze opgelucht dat het weer gelukt is zonder problemen. Zo komisch. Net alsof de boeven van alle kanten op ons loeren, klaar om toe te springen.
Vanmorgen heb ik het appartement verder gesopt en gezogen. Alles staat klaar voor de volgende gasten die morgen komen. Welkom!!
Ik heb nog even macaroni gekookt voordat ik naar school ging. En toen had ik nog net even tijd om onder de douche door te lopen. Geen overbodige luxe...
Met Thijs zijn juf afgesproken om morgenmiddag even bij te praten. Thijs liet me zien wat hij vanmiddag moest maken: woordjes als 'haast' enzo, haa met grijs potlood en st met oranje potlood. Daarnaast nog een serie woordjes waarvan hij de eerste 2 letters met groen moest doen, dan 1 of 2 met grijs en dan de laatste letters met rood. Als je dan, zoals Thijs, al moeite hebt om de woorden netjes aan elkaar te schrijven, dan is dit wel een heel moeilijke opdracht. Ik zal donderdag eens aan de oefentherapeute vragen of dit slim is voor Thijs. Maar morgen eerst aan de juf vragen wat de zin hiervan is.
Daarna hebben we Ellen opgehaald en Daniël, die graag bij Ellen en Thijs wilde spelen. Na het eten hebben Ellen en Daniël eensgezind hun huiswerk zitten maken.






Thijs zat verplicht op zijn kamer met zijn woordjes.
Toen Thijs dan ook eindelijk klaar was zijn we nog even naar de baai geweest. Daniël wilde wel heel graag. Ellen en Thijs ook.... Ach, het was ook wel lekker om even in zee te duiken en daarna met een heel dik boek op te drogen!
Thuis was er nog net tijd om een broodje knakworst te eten en toen moesten we snel naar judo. Daniël kon mooi mee, die woont daar vlakbij. Dus z'n pleegvader heeft hem bij de judo opgehaald. Ideaal.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gaat lekker met de integratie?! Je bent in ieder geval al een verdacht persoon. We zullen je beter in de gaten moeten houden.
groetjes Anja

Renske zei

Super, zoals Thijs en Ellen meedenken! Hahaha