vrijdag 14 september 2012

iets anders

Vanmorgen heb ik Ellen naar de sportvelden gebracht. Ze had er veel zin in. Vanwege de verjaardag van meester Wendell hadden ze een sportdag. Dat is aan die kids wel besteed! Ze hebben er van genoten met elkaar.
Van Brievengat, de wijk waar SDK is, heb ik er bijna een half uur over gedaan om bij de Dividivi te komen. Het was maar goed dat ik geen haast had. Op school hebben we met een stel moeders en 2 stagiaires hotdogs gemaakt. Bij hotdogs dacht ik altijd aan: broodje, knakworstje, ketchup en fritessaus. Maar hier is dat een broodje, worstje, zuurkool en ketchup...Best lekker, al moet je dan wel even je verstand uitschakelen. Omdat niet alle kinderen van zuurkool houden (die van ons ook niet, helaas...) doen ze er dan ook wel eens van die chips-frietjes overheen. Ook zo'n combinatie die je in Nederland niet tegen zult komen. Zodoende zaten wij vanmorgen dus 190 broodjes te smeren: klodder saus uit een megapot, bevroren worstjes die eerst warm gemaakt moesten worden. En dan een lading chipjes erover. In een zakje, dichtrollen en per klas in een tas. Het was een gezellige boel. Ondertussen vertelde ik over de bieb, want in die ruimte waren we bezig. En... nog 2 moeders die best willen helpen. Yes, dat gaat goed.
In een uurtje waren we klaar. Daarna heb ik gelijk boodschappen gedaan. Zodat ik later op de ochtend naar tante Erna kon. Zij stekt van alles in haar tuin, zo mooi! En deelt er dan gul van uit. Ik kreeg van alles mee. Morgen maar eens potten halen en potgrond. Kijken of het bij ons ook zo goed gaat. Zodoende had ik een iets andere ochtend dan normaal. Maar erg leuk, allemaal.



Vanmiddag ben ik met Ellen en Thijs naar de baai geweest. Ook onze gasten gingen mee, een mazzeltje voor ze, anders moesten ze lopen... Dat kwam mooi uit, dus.
Het was echt stralend weer. Die meiden hebben veel geluk met het weer: heel veel zon en bijna geen regen gehad, in elk geval geen regen overdag.





Vanavond is Ard, nadat hij Theo en Arjan bij judo afgezet had, met Ellen en Thijs naar de stad geweest. Ze zouden bij fort Nassau kijken, dan zie je de lichtjes van de hele stad. Eigenlijk heb ik niet eens meer gehoord of ze daar nog geweest zijn. Want ze vertelden alleen dat ze een heel lekker ijsje gehad hadden, zo lekker als ze nog nooit geproefd hadden. Spijtig dat ik niet mee ben gegaan....





1 opmerking:

Anoniem zei

het was gezellie op het strand,
het weer was inderdaad heerlijk,
liefs klarieke