donderdag 20 september 2012

als eerste

Laat ik met het begin beginnen! Vanmorgen stond er een beeldscherm in de bieb. Ik snapte meteen dat die voor mij was. Nou ja, voor de bieb... Er zou iemand komen om hem aan te sluiten. Ik was bang dat dat ook weer 3 weken zou duren, maar dat was te pessimistisch. Er kwam echt iemand. Die ook nog de goeie snoeren kon vinden. Want ik dacht: zet maar vast op de plek die ik in gedachten heb en doe de snoeren waar ze horen. Dus de computer aan de monitor, internet kabel in de computer. Maar waar is het snoer voor de stroom?? Gelukkig kon de computer-meneer die snoeren zo te voorschijn toveren. Weer een pak van mijn hart. En zowaar: het werkt. Omdat de computer een poosje stil heeft gestaan heeft hij het eerst even druk gehad met updaten. Verder heb ik er nog niks in gezet. Alles wat ik in schema's heb gezet kan ik zo via een stickje overzetten. En dan komt er straks (geduld, geduld....) een systeem zoals op de Albert Schweitzer. Als ik het goed begrepen heb. Dan kan ik daarmee de boeken labelen.
Dat was het mooie computerverhaal.
Verder kregen we een telefoontje vanuit Nederland. Computers zijn niet altijd leuk... een vreemd mailtje van de voorganger van de Papiamentstalige gemeente dat hij overvallen was. Gelukkig was er een complete telefoonwinkel gaan rinkelen. Toen ik na ging vragen bij mensen die het zeker zouden weten bleek dat de beste man gewoon hier op het eiland is (en niet in Spanje, zoals in het mailtje stond) en er niks aan de hand is. Blijkt er waarschijnlijk nog iemand anders gehackt te zijn. Tja, dan kan er veel met internet. Maar dan wel dingen die je niet wilt! Blij toe dat wij zelf niet in het mailbestand zitten.

Vanavond zijn we naar een info avond geweest van PAIS. Een goed verhaal. Nu nog de zetels. Het was in elk geval een leuke avond met veel informatie. Veel vragen uit het publiek. Nog 4 weken te gaan. Volgens de peilingen zou de huidige coalitie weer gaan winnen. Laten we hopen dat die peilingen hoe dan ook niet kloppen. Want in dat geval gaat het eiland eraan. Even kort door de bocht. Je kunt je toch niet echt voorstellen dat er nog zoveel mensen zijn die die leugens geloven? Maar ja, zoals iemand zei: als je niks te verliezen hebt, dan stem je op iemand die je een mooi verhaal vertelt. Gouden bergen...
PAIS is wat dat betreft heel eerlijk: eerst moeten de tekorten weggewerkt worden. Het wordt voorlopig nog niet heel geweldig, hier. Hard werken met elkaar. Dus dat gaan we doen.
Ze hebben tenminste een goede lange-termijn-visie. En dat kunnen de andere partijen niet zeggen...voorzover ik weet.

Geen opmerkingen: