vrijdag 28 september 2012

en vrijdag...

Het viel niet mee om vandaag een beetje productief bezig te zijn. Mijn hoofd was nog in Zeewolde... Dan merk je wel weer hoe zo'n bericht erin hakt. Het heeft tijd nodig om te zinken. Theo heeft een briefje geschreven voor Marc zijn ouders en ik ook. Het duurt wel even voordat het op de plaats van bestemming is. Maar wij kregen na het overlijden van Femke ook nog wel 4 weken post.
Vanmorgen heb ik wat zaadjes gezaaid, het was heel makkelijk. Net alles in kannen en kruiken, valt me het hele ding uit mijn handen. 't Was plastic, maar overal grond. Kon ik gaan stofzuigen. Gelukkig had Wim op de valreep nog naar de oude stofzuiger gekeken. Kijken alleen was al genoeg: hij doet het weer. En goed ook! Dus alles is netjes. Nu maar hopen dat die zaadjes niet te erg geschud zijn en dat ze nog opkomen. 3 weken wachten, stond erop.
Theo en Arjan waren al halverwege de morgen klaar met hun toetsen. Ze wilden graag meerijden met mij. Ellen had een feestje van haar beste vriendin, dus die hoefde ik niet op te halen. De jongens hebben na de toetsen gezellig met Mathilde en haar vriendin bij de McDonalds (tegenover school!!) een big Mac gegeten. Dat moeten we maar niet alle dagen hebben...
Ik had vanmorgen ook nog de helft van Arjan zijn woordjes in wrts gezet. Het is een hele klus, maar eigenlijk wel leuk om te doen. Hij is vanmiddag al flink aan het leren gegaan. En vanavond ook nog. Vanmiddag heb ik de andere woordjes gedaan. In totaal zo'n 300. Arjan snapt nu ook wel dat hij daar beter iets eerder mee kan beginnen.
Vanavond heb ik Theo naar judo gebracht. Daar kon ik de presentatie voor zondag maken. Die is nu bijna af. Nog even met Ard de dia's bij langs. Ard leest een preek, ik doe de beamer. Wel handig. Behalve dan dat ik moest wachten op de muziekgroep. Die mensen bekijken donderdagsavonds of ze de liederen wel kunnen spelen. Zo niet, dan bedenken ze andere liederen... Zou toch fijn zijn als dat nog eens anders kan.

Morgen moeten we vroeg op: Ellen moet om kwart voor 8 op school zijn. Ze hebben een vijfkamp, met andere scholen. Ik ben benieuwd hoe ze het ervan af brengt. Mag wel paracetamol meegeven...

Geen opmerkingen: